Abonelik Avrupa Birliği (AB), Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre’de Kasım ayından itibaren hizmete sunulacak.
Bu yenilikle, kullanıcılar bulundukları ülkelere göre ayda 9,99 veya 12,99 euro ödeyerek Meta’nın sahip olduğu platformları reklamsız kullanabilecekler.
Üyelik katmanı başlangıçta sadece 18 yaşından büyüklere açılacak. Şirket, bu sırada AB yasalarına uygun bir şekilde gençlere reklam göstermenin yollarını arayacağını belirtiyor.
Bugün konuyla ilgili bir yazılı açıklama yapan Meta, yeni abonelik katmanının, gelir yaratmaktan ziyade AB’deki endişeleri giderme amacı taşıdığını belirtti.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“İnsanların, ekonomik durumlarından bağımsız olarak, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetlere erişimini sağlayan reklam destekli internete inanıyoruz.
“İnsanların reklamsız deneyim için üyelik satın alabilmesi opsiyonu Avrupalı düzenleyicilerin taleplerini dengelerken kullanıcılara seçenek sunacak ve Meta’nın AB, Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre’de hizmete devam etmesine izin verecek.”
Şirket, Avrupa’nın gitgide gelişen düzenlemelerinin “amaçlarına ve ruhuna saygı duyduğunu” ve bunlara uymaya “kararlı” olduğunu ifade etti.
Yenilikle birlikte kullanıcılara verilerinin toplanması karşılığında reklamlı ve ücretsiz kullanım seçeneği sunulmaya devam edecek. Ücretli kullanıcılarsa platformlardaki hedefli reklamların tümünü devre dışı bırakabilecek.
Meta kullanıcıları ödeme seçeneğiyle Facebook ve Instagram’da bağlı tüm hesaplarından reklamları kaldırabilecek.
1 Mart 2024’ten itibaren bağlı hesapların her biri için internette aylık 6 euro, mobil uygulamalarda aylık 8 euro ödenmesi gerekecek.
Meta, Ocak ayında AB’nin (AB) reklamlarla ilgili veri kanunlarını ihlal ettiği gerekçesiyle 390 milyon euro cezaya çarptırılmıştı.
Şirketin Avrupa merkez ofisinin bulunduğu İrlanda’da Veri Koruma Komisyonu, o dönemde şirketin, kullanıcılarına verilerinin nasıl kullanıldığını kabul etmeleri veya platformlarından ayrılmaları gerektiğini söyleyerek “rıza dayatması” yapamayacağına hükmetmişti.
Meta’nın yeniliği, Elon Musk’ın sahip olduğu X’in (eski adıyla Twitter) aylık 6 dolar karşılığında reklamsız Premium+ hizmetini tanıtmasının ardından geldi.
X’in aylık 8 dolarlık bir başka abonelik seçeneği de bulunuyor. Bu katmada reklamlar gösteriliyor ancak kullanıcılara paylaşımlarını düzeltme opsiyonu ve profillerine mavi tik eklenmesi gibi özellikler sunuluyor.
TikTok da bir süredir aylık 4,99 dolar karşılığında reklamsız abonelik modelini test ediyor. Ancak bunun küresel olarak kullanıma sunulup sunulmayacağına dair henüz bir açıklama yapılmadı.